ម៉ាឃិតធីង

[su_tabs][su_tab title=”សេចក្តីពិពណ៌នា” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]
ជំនាញម៉ាឃិតធីង កម្រិតបរិញ្ញាបត្ររង ជាជំនាញដែលត្រូវការចាំបាច់សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនអាជីវកម្ម ផលិតកម្ម ពាណិជ្ជកម្ម​ និង សេវាកម្ម និស្សិតនឹងទទួលបានការបណ្តុះបណ្តាលលើជំនាញម៉ាឃិតធីង ការគ្រប់គ្រងទីផ្សារ ការសិក្សាស្រាវជ្រាវ ការប្រមូលទិន្ន័យ ការវិភាគទិន្នន័យ ការយល់ដឹងឥរិយាបថអតិថិជន​ ការអភិវឌ្ឍផលិតផលថ្មី យុទ្ធសាស្រ្តថ្លៃ ការផ្សព្វផ្សាយបណ្តាញចែកចាយផលិតផល និងការផ្តល់សេវាកម្មអតិថិជន ផែការយុទ្ធសាស្រ្តនិងកម្មវិធីម៉ាឃិតធីង និងមូលដ្ឋានចំណេះដឹងជាច្រើនទៀត។ តាមរយៈការសិក្សាឯកទេសនេះ អាចឱ្យអ្នកសិក្សាមានសមត្ថភាព ធ្វើជាអ្នកជំនួយការលើការងារម៉ាឃិតធីង ប្រកបប្រសិទ្ធភាព នៅតាមបណ្តាក្រុមហ៊ុន និងស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធជាច្រើន។
[/su_tab]
[su_tab title=”ចំណេះដឹងមូលដ្ឋាន” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]
ដើម្បីសិក្សាជំនាញម៉ាឃិតធីង កម្រិតបរិញ្ញាបត្ររង ឲ្យ​ទទួល​លទ្ធផល​​ប្រសើរ ​តម្រូវ​ឲ្យ​បេក្ខជន​មាន​ចំណេះដឹង​ជា​មូលដ្ឋាន​លើ​មុខវិជ្ជា​ ភាសាអង់គ្លេស ពិជគណិត និងពលរដ្ឋវិជ្ជា។
[/su_tab]
[su_tab title=”គោលបំណង” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]
កម្មវិធីសិក្សាថ្នាក់បរិញ្ញាបត្ររងជំនាញម៉ាឃិតធីង ត្រូវបានរៀបចំឡើងក្នុងគោលបំណង៖

  • លើកកម្ពស់សមត្ថភាពជំនាញម៉ាឃិតធីងដល់និសិ្សតប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងគុណភាព ដែលជាតម្រូវការសម្រាប់ទីផ្សារការងារ និងមុខរបរ ធ្វើឲ្យនិសិ្សតទទួលបានប្រសិទ្ផផលក្នុងការប្រើសមត្ថភាពរបស់ខ្លួន និងមានក្រមសិល្បធម៌វិជ្ជជីវៈ សំដៅលើកកម្ពស់ការចូលរួមចំណែកជាមួយរដ្ឋាភិបាល ក្នុងការបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្ស លើកកម្ពស់សមត្ថភាព និងជីវភាពរស់នៅរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ តាមរយៈនិសិ្សតរៀនចប់ មានលទ្ធភាពរកការងារធ្វើ និងមានឱកាសបើក អាជីវកម្មដោយខ្លួនឯង
  • បណ្តុះបណ្តាលនិសិ្សតលើជំនាញម៉ាឃិតធីងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងមានគុណភាពឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការទីផ្សារការងារ និងទីផ្សារមុខរបរ។

[/su_tab]
[su_tab title=”លទ្ធផលសិក្សា” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]
ក្រោយពេលបញ្ចប់ការសិក្សាថ្នាក់បរិញ្ញាបត្ររង លើឯកទេសម៉ាឃិតធីង និសិ្សតនឹងទទួលបាន ចំណេះដឹង ជំនាញក្នុងការគិត ជំនាញទំនាក់ទំនងអន្តរបុគ្គល និងការទទួលខុសត្រូវ ជំនាញលេខនព្វន្ត ព័ត៌មានវិទ្យា និងទំនាក់ទំនង ដូចខាងក្រោម

  • យល់ពីវិធីសាស្រ្តគ្រប់គ្រងដំណើរការម៉ាឃិតធីង និងលក់ផលិតផល ការចែកចាយផលិតផលដល់ក្រុមអតិថិជន និងទីផ្សារអន្តរការី
  • យល់ពីគោលការណ៍ជំនាញម៉ាឃិតធីង និងការប្រព្រឹត្តិទៅ ការដំណោះស្រាយបញ្ហាសម្រាប់ក្រុមអតិថិជន ទីផ្សារអន្តរការី ការផ្តល់ផលិតផល និងសេវាកម្មប្រកបដោយគុណភាព អាចក្លាយជាជំនួយការក្នុងការរៀបយុទ្ធសាស្រ្តកំណត់ថ្លៃ
  • ចេះប្រាស្រ័យទាក់ទងជាមួយក្រុមអតិថិជន និងទីផ្សារអន្តរការី ដោយប្រើយុទ្ធសាស្ត្រជម្រុញ និងទាក់ទាញអតិថិជនគោលដៅ
  • ដឹងពីរបៀបផ្តល់សេវាកម្មអតិថិជនប្រកបដោយគុណភាព និងគុណតម្លៃ ទាំងការសម្តែងទឹកមុខ កាយវិការរហ័សរហួន ស្រឡាញ់ឬពេញចិត្តការងារ គោរពឱ្យតម្លៃអតិថិជន មានទំនុកចិត្ត និងសមត្ថភាពសម្របសម្រួលបញ្ហាដោយប្រសិទ្ធភាព
  • យល់ពីឥរិយាបថអតិថិជន ផ្អែកតាមប្រជាសាស្រ្ត ភូមិសាស្រ្ត យល់កត្តាផ្លូវចិត្តរបស់អតិថិជន
  • យល់អំពីយុទ្ធសាស្រ្ត និងកម្មវិធីម៉ាឃិតធីង ការផ្សព្វផ្សាយ ការកំណត់ថ្លៃ យុទ្ធសាស្រ្តពង្រីកនិងទន្ទ្រានទីផ្សារ ការចែកចាយផលិតផលនិងផ្តល់សេវាកម្ម ទៅតាមតម្រូវការអតិថិជន ទំហំ/ចំណែក ទីផ្សារ និងគូប្រកួតប្រជែង។ល។
  • យល់ដឹងពីការវិភាគSWOT
  • យល់ពីការព្យាករណ៍ វាស់វែង និងវាយតម្លៃដោយផ្អែកលើ 4Ps, 5Ps and 7Ps
  • យល់ដឹងអំពីបរិយាកាសម៉ាឃិតធីង PESTL ស្ថានភាពក្រុមអតិថិជន ទីផ្សារ និងបរិបទថ្មី
  • យល់ដឹងអំពីប្រតិបតិ្តការម៉ាឃិតធីងនិងលក់ ប្រកបដោយក្រមសីលធម៌អាជីវកម្ម និងការទទួលខុសត្រូវចំពោះសង្គម
  • យល់ដឹង និងចេះវិភាគវែកញែក ពាក់ព័ន្ធទៅនឹងជំនាញម៉ាឃិតធីង និងលក់
  • ចេះវិភាគរៀបចំអាជីវកម្ម យល់អំពីកាលានុវត្តភាព លើជំនាញម៉ាឃិតធីង និងលក់
  • អាចសម្រេចចិត្តដោយផ្អែកលើការវិភាគពីស្ថានការណ៍ឬព្រឹត្តិការណ៍មុខរបរនិងអាជីវកម្ម
  • ចេះវិភាគ និងស្វែងយល់ពីបទពិសោធន៍និងទ្រឹស្តីជំនាញ
  • ចូលរួមចំណែកពិគ្រោះយោបល់លើជំនាញម៉ាឃិតធីង ដោះស្រាយបញ្ហា និងចេះព្យាករណ៍ ដើម្បីបញ្ចៀសបញ្ហា
  • ចេះ វិភាគដើម្បីធ្វើម៉ាឃិតធីង និងលក់ផលិតផល ឬផ្តល់សេវាកម្ម ដោយប្រសិទ្ធភាព
  • ចេះវិភាគដើម្បីបង្កើតគំនិតផ្តួចផ្តើមថ្មី ឬបំផុសគំនិតរៀបចំផែនការអាជីព
  • ផ្លាស់ប្តូរឥរិយាបថ បុគ្គលិកលក្ខណៈពីអវិជ្ជមានទៅជាវិជ្ជមាន និងមានក្រមសីលធម៌វិជ្ជាជីវៈ
  • ចេះប្រាស្រ័យទាក់ទងអន្តរបុគ្គលជាមួយមិត្តរួមការងារ និងអតិថិជន ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព
  • ចេះប្រើកាយវិការគោរពឱ្យតម្លៃអ្នកដទៃ និងសិល្បៈក្នុងការនិយាយ ស្តាប់ ប្រើទឹកមុខ ដែលធ្វើ ឱ្យទំនាក់ទំនងក្នុងការងារកាន់តែជោគជ័យ
  • ចេះទំនាក់ទំនងជាមួយថ្នាក់លើ ថ្នាក់កណ្តាល ថ្នាក់ក្រោម ជាមួយអតិថិជន ជាមួយសាធារៈជន ចេះធ្វើការជាក្រុម និងដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈម ប្រកបដោយការទទួលខុសត្រូវ
  • យល់ដឹងអំពីភាពជាអ្នកដឹកនាំ ការលើកទឹកចិត្ត ដើម្បីប្រសិទ្ធភាពការងារ
  • ចេះគណនាផ្នែកគណិតវិទ្យា និងស្ថិតិអាជីវកម្ម តាមរយៈកម្មវិធីសិក្សាលើជំនាញ
  • ចេះប្រើប្រាស់កុំព្យូទ័រ បច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាន និងបណ្តាញទំនាក់ទំនងសង្គម
  • ចេះគណនាលេខ និងតួលេខផ្សេងៗ ដោយប្រើម៉ាស៊ីនកុំព្យូទ័រឬម៉ាស៊ីនគិតលេខ
  • ចេះប្រើប្រាស់ភាសាអង់គ្លេស សម្រាប់កិច្ចការអាជីវកម្ម។

[/su_tab]
[su_tab title=”កម្មវិធីសិក្សា” disabled=”no” anchor=”” url=”” target=”blank” class=””]
ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្ររងជំនាញម៉ាឃិតធីងមានកម្មវិធីសិក្សា និងមុខវិជ្ជាសម្រាប់ ២ឆ្នាំសិក្សាមានចំនួនក្រេឌីតសរុបយ៉ាងតិច៦០ ក្រេឌីត សម្រាប់និសិ្សតប្រឡងបញ្ចប់ការសិក្សា និងសរសេរសារណា ឬរបាយការណ៍បញ្ចប់ការសិក្សា។ រយៈពេលដែលរាប់ចាប់តាំងពីការចុះឈ្មោះចូលរៀនពីដំបូងទៅមិនឱ្យលើសពី៣ឆ្នាំ។ រចនាសម្ព័ន្ធកម្មវិធីសិក្សាចែក ជាពីរក្រុមធំៗ។ ហើយការបង្កើតរចនាសម្ព័ន្ធ នៃកម្មវិធីសិក្សានិងមុខវិជ្ជាសិក្សាចែកជាពីរក្រុមធំគឺ ក្រុមទី១ គឺជាការអប់រំទូទៅ (មុខវិជ្ជាតម្រង់ទិស) និងក្រុមទី២គឺជាការអប់រំជំនាញ(មុខវិជ្ជាជំនាញ) ដែលចំនួនក្រឌិត នៃក្រុមនីមួយៗ ត្រូវបានកំណត់ដូចខាងក្រោម៖

  • ការអប់រំទូទៅ (មុខវិជ្ជាតម្រង់ទិស)មានចំនួនក្រេឌីតសរុប៤៦.៥ក្រេឌីត
  • ការអប់រំជំនាញ មុខវិជ្ជាជំនាញមានចំនួនក្រេឌីតសរុប១៣.៥ក្រេឌីត
  • ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្ររងឆ្នាំទី១=  ២ឆមាស = ១២មុខវិជ្ជា  = ៣០ក្រេឌីត
  • ថ្នាក់បរិញ្ញាបត្ររងឆ្នាំទី២ =  ២ឆមាស = ១០មុខវិជ្ជា  = ៣០ក្រេឌីតម
Year Semester Course Title Codes Credits
I I Psychology A1011PSY 1.5
Computer Administration A811COM 3
General Administration A1012GAD 3
Business English A1013BEN 3
Basic Marketing A311BMK 3
Principles of Accounting (1) A111POA 1.5
Total 15
II Global Studies A1015GST 1.5
Business Mathematics A1016MATH 3
Introduction to Economics (Micro) A611ITE 3
Business English A1014ENG 3
Introduction to Business A211ITB 1.5
Principles of Accounting (2) A112 POA 3
Total 15
II I Principles of Management A221PMG 3
Business Statistics (1) A1021BST 3
Customer Service A321CSV 3
Company & Contract Law A921CCL 3
Financial Accounting A121FIA 3
Total 15
II Marketing Management A322MKM 3
Business Statistics (2) A1022BST 3
Human Resource Management A222HRM 3
Financial Management A122FIM 3
Cost Accounting A123CAC 3
Total 15
Grand Total 60

[/su_tab]
[/su_tabs]